Forslag fra T fra Andøy om Forsvar

‐ Bevar Andøya flystasjon!

Tallgrunnlaget når det gjelder flytting Andøya -> Evenes er helt hårreisende feil. Det blir hentet millioner hær og millioner dær, når dere får Andøya til å bli SÅ dyr. I tilleg har du den faktoren som kommer til å oppstå, men enorm plassmangel på Evenes. Mener at tallgrunnlaget må sees på pånytt, hvor ALLE vurderinger blir gjort begge steder slik at utgangspunktet blir det samme. I tillegg er Andøya flystasjon en viktig hjørnesteinsbedrift i Andøya, og også generelt i resten av regionen. Andøya ligger nært hjertet for mange av oss i Vesterålen, bare se på antall medlemmer i bevar Andøya flystasjon på fb. Det er nesten så vi utkonkurrerer dere i antall følgere.

Derfor er Forsvar viktig for T:

Forsvar er viktig for at vi skal kunne føle oss trygge. Får vondt i meg av å se at nesten alt av luftforsvar skal bli flyttet sørover. Har altid syntes forsvar har vært utrolig interresant å følge med på, og jeg har ved flere anledninger besøkt Andøya flystasjon. Har selv sett hvor mye truslene om nedleggelse sliter på de ansatte. Nå får dere etterhvert se faktorene selv, siden de nå begynner å slite med å holde seg operative. AP, hvis dere vil ha velgerne tilbake husk: Det er ingen skam og snu!