Forslag fra Mann 50 fra Kvinnherad om Annet

‐ Øyne, ører og tenner en del av kroppen, makspris på "normal" behandling og korreksjon.

Tannlege, briller etc. kan for noen bli så dyrt at livskvaliteten ikke opprettholdes. EU kontroll av kroppen på lik linje med bil bør bli noe alle får tilbud om. Fastlege/tannlege er ikke nok for den som ikke går til lege, når fikk du innkalling sist? Noen har dette i orden, mens andre velger det bort pga pris. Det bør innføres et pristak på "normal behandling", slik at ikke bare de med penger har et "blenda glis", eller ser og hører godt.

Derfor er Annet viktig for Mann 50:

Har ikke problemer selv nå, men har observert de som har dårlige tenner som ikke har råd til å fikse disse. Hører også hvor mange titusen en behandling kan koste. Et tak på normal behandling, om en kan vise til normale kontroller og oppfølging, bør være noe alle får tilbud om. Ikke som nå der det svarer seg å få gebiss istede for å fikse den eller de tennene som må ordnes eller erstattes. Uten tenner ingen livskvalitet. Briller like så, høreapparat er det kanskje en ordning for?